poziom zmien swoj punkt widzenia

Aktualności

Featured

„Naszpikuj się wiedzą” - świadomość Polaków na temat idei dawstwa szpiku

 

Większość, bo aż 81% Polaków opowiada się za ideą dawstwa szpiku. Jednocześnie ponad dwie trzecie z nich nie wie, co to tak naprawdę oznacza. Mimo iż transplantacja szpiku w Polsce jest praktykowana już od ponad 30 lat i towarzyszy jej szereg działań edukacyjnych, wciąż należy poszerzać świadomość tego, na czym polega ta procedura i komu może pomóc. Jest to powód, dla którego Fundacja DKMS prowadzi obecnie projekt edukacyjny „Naszpikuj się wiedzą”.


Featured

„Nie jestem tylko rakiem” - apel o głos w imieniu kobiet żyjących z zaawansowanym rakiem piersi

12 czerwca 2014 r. w Hard Rock Café w Warszawie odbyła się debata „Nie jestem tylko rakiem,” podczas której wybitni eksperci, przedstawiciele grup wsparcia i ambasadorki kampanii „tu i teraz” wydobyli z cienia potrzeby „kobiet niewidocznych,” żyjących w Polsce ze wznową nowotworu piersi. Celem wydarzenia było stworzenie listy postulatów i konkretnych działań, które należy podjąć, aby poprawić sytuację kobiet z zaawansowanym rakiem piersi w Polsce. 

W spotkaniu udział wzięli: Elżbieta Kozik, Agata Polińska, prof. dr hab. n. med. Tadeusz Pieńkowski, prof. dr hab. n. med. Piotr Wysocki, dr n. med. Barbara Czerska, dr n. med. Agnieszka Jagiełło-Gruszfeld, dr n. med. Mariola Kosowicz, dr n. med. Katarzyna Korpolewska oraz ambasadorki: Joanna Kos-Krauze i Barbara Falandysz. Debatę poprowadziła Marzena Rogalska.

 

Featured

„Ozdabiamy domy kwiatami”!

Grudziądzkie balkony, okna oraz przydomowe ogródki zgłoszone do plebiscytu pn. „Ozdabiamy domy kwiatami” będą oceniane od 18 do 20 lipca br. przez specjalną komisję konkursową. Przypomnijmy, w rywalizacji udział mogą wziąć osoby indywidualne, firmy, szkoły oraz przedszkola. Ogłoszenie wyników odbędzie się 15 września w Centrum Kultury Teatr. Organizatorem przedsięwzięcia jest Grudziądzkie Towarzystwo Kultury.

Featured

„PCHLI TARG” w NOWYM DWORZE GDAŃSKIM

Impreza odbędzie się  w dniu 03 września 2011r., w godz. od 12.00 do 17.00.

Celem Pchlego Targu jest umożliwienie sprzedaży, zakupu lub wymiany przez osoby prywatne rzeczy/przedmiotów używanych bądź niepotrzebnych. Przykładowe przedmioty, które mogą być wystawione podczas Pchlego Targu:

książki, płyty CD i DVD, gry komputerowe, filmy, antyki, galanteria domowa, wyroby dekoracyjne, biżuteria, drobne AGD i RTV i ich części, instrumenty muzyczne i ich części; rekwizyty wojskowe, drobne rękodzieło, przedmioty kolekcjonerskie, odzież,  meble.

Jeśli posiadacie Państwo zbędne rzeczy, które zalegają w Waszych domach, to zachęcam do zgłaszania swojego uczestnictwa pod numerem telefonu 0-55 247 27 88.         

Część targowa imprezy zostanie zlokalizowana w zakolu rz. Tuga (miasteczko ruchu) za budynkiem ŻOK.  Przy Żuławskim Parku Historycznym usytuowane zostaną ponadto atrakcje dla dzieci, typu trampolina, czy stoisko z watą cukrową. Z uwagi na bezpieczeństwo osób uczestniczących w wydarzeniu na czas jego trwania zostanie zablokowana możliwość przejazdu pomiędzy parkingiem przy Starostwie Powiatowym  w Nowym Dworze Gdańskim, a ul. Kopernika.




Regulamin „Pchlego Targu”

Mapka lokalizująca wydarzenie

Featured

„Pola Nadziei” dla chorych na raka

Żonkile to symbol solidarności z osobami chorymi na raka. Co roku tysiące osób sadzi te kwiaty by przypomnieć o empatii wobec pacjentów onkologicznych. W Zielonej Górze, w niedziele 2 października przed Filharmonią będzie mieć miejsce uroczyste sadzenie cebulek.

Sadzenie cebulek żonkili odbędzie się po raz trzeci. Akcja ma na celu zebranie pieniędzy potrzebnych do utrzymania hospicjów oraz promowania opieki hospicyjnej jako idei społecznej.

Featured

„POPIERAM SPOŁECZNĄ KAMPANIĘ TAK DLA ZDROWIA. DBAJ O SIEBIE! JESTEŚ DLA KOGOŚ WAŻNY!”

DODA. KOBIETA – ELF I JEJ ZWYCIĘSKIE BITWY

Doda. Kontrowersyjna postać. Kreatywna. Zastanawiająca. Podzieliła świat na tych, którzy ją uwielbiają. I tych, którzy nie rozumieją, albo nie akceptują. 

Zwróciliśmy uwagę na sprawy, które łączą działania naszej kampanii społecznej i projektu Zdrowa Klasa z działaniami Dody – walką o codzienność przez osobę, która ma problemy z kręgosłupem. Niezależnie od światopoglądu odbiorców udaje jej się skutecznie zwracać uwagę ludzi na ból jaki powodują kolejne urazy kręgosłupa i to jak ważne jest dbanie o prawidłową postawę.  Koncerty, kolejne dni rozwijania kariery, prywatne plany – mniejsze i większe zwycięskie walki o siebie. Po operacji w kwietniu 2006 roku w wywiadzie dla jednej z gazet powiedziała:  „Przez smutek, troski i ból zdobywa się mądrość, aby docenić to, co przyjdzie później. Ja teraz potrafię się cieszyć, że jest ładna pogoda, że mogę dwa kroki zrobić. Cieszą mnie proste rzeczy, nad którymi wcześniej nigdy się nie zastanawiałam.” Kilka słów, które uświadamia, iż niezależnie od osobowości, temperamentu, image, najważniejsza jest świadomość tego jak ważne jest zdrowie. I co oznacza jego utrata.

Featured

„Przygotuj się na wstrząs!” - kampania informacyjna na temat przyczyn, konsekwencji oraz zasad postępowania w przypadku wstrząsu anafilaktycznego

Anafilaksja - termin dla wielu osób zupełnie nowy, a dotyczyć może każdego z nas. Pragnąc zwiększyć poziom świadomości społeczeństwa na temat wstrząsu anafilaktycznego oraz chcąc wywołać dyskusję społeczną wokół problematyki anafilaksji, Polfa Warszawa Grupa Polpharma wspólnie z gronem ekspertów rozpoczyna kampanię edukacyjną „Przygotuj się na wstrząs!”.

„Przygotuj się na wstrząs!” to ogólnopolski program edukacyjno-informacyjny, objęty patronatem Polskiego Towarzystwa Alergologicznego, dotyczący problemu anafilaksji. Celem Programu jest edukacja społeczeństwa, pacjentów i ich rodzin na temat przyczyn anafilaksji, konsekwencji oraz zasad postępowania w sytuacji wystąpienia wstrząsu anafilaktycznego. Kampania ma pomóc w szybkim i trafnym rozpoznawaniu objawów, w poprawnym określaniu czynników wywołujących anafilaksję oraz w prawidłowym udzieleniu pomocy osobie zagrożonej wystąpieniem wstrząsu anafilaktycznego.

 

Featured

„Qmam kaszę” lubi kaszę!

Jęczmienna, gryczana, a może manna? Rozpoczęła się IV edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień”, której twarzą została znana blogerka kulinarna – „Qmam kaszę”. Ambasadorka kampanii zachwyci pasją do gotowania oraz zdrowego odżywiania poprzez nietuzinkowe przepisy na dania z kaszą.

Featured

„Rak wolny od bólu”

Koalicja na Rzecz Walki z Bólem i Fundacja Wygrajmy Zdrowie prowadzi ogólnopolską kampanię społeczną pod hasłem „Rak wolny od bólu” walcząc z powszechnie funkcjonującymi stereotypami: „Rak musi boleć”, „Trzeba się przyzwyczaić do bólu”, „Leki opioidowe to narkotyki”.

W inicjatywę zaangażował się prof. Jerzy Stuhr - społeczny ambasador kampanii. Pragnie on podzielić się swoim doświadczeniem w walce z chorobą nowotworową, promując ideę praw pacjenta do życia bez bólu, niezależnie od etapu choroby.

Featured

„SAMODZIELNI. Aktywnie NIECODZIENNA REHABILITACJA DLA CHORYCH NA STWARDNIENIE ROZSIANE

Stwardnienie rozsiane jest nieuleczalną i nieprzewidywalną chorobą. Atakując ośrodkowy układ nerwowy dotyka głównie młodych ludzi, w Polsce mamy ich już ponad 40 tysięcy.  Objawy są bardzo indywidualne, od zaburzeń widzenia, trudności w mówieniu po zaburzenia emocjonalne. Często zdarzają się problemy ruchowe oraz sztywność mięśni. Ze względu na swoją specyfikę,  SM wymaga dwojakiej formy leczenia – w sposób farmakologiczny oraz rehabilitacji.