W obliczu kryzysu i ciężkiej sytuacji wielu osób coraz większego znaczenia nabiera CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu) firm – mądra i faktycznie nastawiona na dobro społeczne pomoc. Każdy jeden element działań, powinien być bazą dla kolejnych klocków układanki społecznego dobrobytu.
Odpowiedzialność w biznesie to nie tylko trafne inwestycje, efektywne gospodarowaniem zasobami firmy czy dbanie o rozwój pracowników. To o wiele więcej. Pracodawca powinien dbać o to by pracownik lubił swoje miejsce pracy. W tym celu oferowane są pracownikom badania profilaktyczne, min. raka prostaty i raka piersi. Osoby zatrudnione mogą liczyć na dofinansowania na cele zdrowotne oraz kredyty o niskim oprocentowaniu. Powinien myśleć o środowisku, segregując odpady i angażować się w inicjatywy lokalne, które spójne są z jego strategią rozwoju firmy i PR. Warto sponsorować wydarzenia, które uczą i ukulturalniają społeczeństwo i rzeczywiście mają wpływ na zmiany w nim zachodzące, także te skierowane do maluchów, będących przyszłością świata. Wiele powinności, ale i wielka satysfakcja z dzielenia się z innymi.
Liczy się każda pomoc, każdy grosz. Nową ideą biznesu jest odpowiedzialność za człowieka i środowisko zawodowe oraz naturalne.
