Tak dla Zdrowia logo

Lektura na zdrowie

Lektura na zdrowie

Dieta w Wielkim Poście

Post Daniela, dieta owocowo-warzywna, dieta dr Dąbrowskiej to określenia  sposobu oczyszczania organizmu, który rodzimie łączy się również z oczyszczaniem duchowym. Książka ,,Dieta Daniela’’ to również szczegółowy plan jak zdrowo oczyścić ciało i duszę, zmodyfikowany dla uproszczenia wykonania i braku skutków ubocznych, przy wykorzystaniu lokalnych produktów dostępnych dla każdego. Zaproponowany sposób żywienia na 21 dni to redukcyjna, ale wartościowa dieta wegańska, czyli bez produktów pochodzenia zwierzęcego, ale z bogactwem żywności roślinnej.

Więcej…

 

Jedz i pracuj … Karolina i Maciej Szaciłło

Jedzenie powinno sprzyjać naszemu zdrowiu. Nie może być tylko koniecznością, ani sprowadzać się tylko do przyjemności. Autorzy uczą w książce przyrządzać pyszne potrawy, w rozsądnym czasie i budżecie, a co więcej - łatwe do zabrania na wynos. Jedz i pracuj... to seria książek przeznaczonych dla wszystkich, którzy cały dzień lub jego dużą część spędzają poza domem.

Więcej…

 

Jedzenie w towarzystwie sprzyja przejadaniu się


Weekendowe kolacje w większym gronie, świąteczne obiady czy wspólne oglądanie meczu - wszystkie te sytuacje sprzyjają przejadaniu się. Co ciekawe, brak umiaru w jedzeniu ma więcej wspólnego z ego niż jakością jedzenia czy głodem - zwłaszcza w przypadku mężczyzn.

Więcej…

 

Plazmowa margaryna bez tłuszczów trans

 


Pod wpływem zimnej plazmy olej sojowy zmienia konsystencję bez powstawania szkodliwych dla zdrowia tłuszczów trans - informuje serwis „EurekALert”.

Więcej…

 

Wyprostuj swoje jutro - płaskostopie

Płaskostopie jest wadą wynikająca z osłabienia i niewydolności mięśni stóp. Przejawia się nieprawidłowym obniżeniem sklepienia stóp. Jego główne przyczyny to: skłonności rodzinne, obniżone napięcie mięśni, brak aktywności ruchowej, przyjmowanie nieprawidłowych pozycji ciała, nadwaga, nieprawidłowe obuwie. Wszystkie rodzaje płaskostopia wymagają leczenia jednak najważniejszą rolę odgrywa profilaktyka prowadzona już od najmłodszych lat.

Wszystkim rodzicom, którzy borykają się z płaskostopiem u swojego dziecka przedstawiamy zestaw prostych ćwiczeń, które pomogą uporać się z tym problemem, a które można wykonywać w domu.

1. Siad płaski, naprzemienne zginanie i prostowanie stopy w stawach skokowych z równoczesnym zginaniem palców. Należy utrzymać proste plecy.

2. Siad kuczny podparty, kulanie piłeczki po podłożu między stopami.

3. Siad na ławeczce, chwytanie i podnoszenie palcami stóp z podłogi różnych drobnych przedmiotów (woreczka z grochem), rzut woreczka do koła lub tarczy.

4. Siad na krześle, stopy oparte o podłoże, kolana ugięte 900, zwijanie palcami stóp kocyka lub ręcznika (robienie kokardy).

5. Siad na krześle, pisanie lub rysowanie na papierze ołówkiem trzymanym między 1 i 2 palcem stopy.

6. Siad ugięty, objęcie brzegiem przyśrodkowym stóp piłki, przejście z pozycji siedzącej, do leżenia na plecach i podanie stopami piłki do rąk.

Aby uzyskać poprawę, trzeba systematycznie, codziennie, wolno i dokładnie ćwiczyć, (łatwiejsze ćwiczenia 4-5 razy w ciągu dnia, trudniejsze 2-4 razy). Ćwiczenia można poprzedzać masażem stóp (wykonywanie ruchów głaszczących i lekko ugniatających stronę grzbietową i podeszwową stóp, zawsze w kierunku od palców do pięt).

Od września 2009 r. Fundacja Tak dla Zdrowia realizuje program Zdrowa Klasa – profilaktyczne badania przesiewowe wzroku i postawy wśród drugoklasistów szkół podstawowych. Przebadaliśmy już ponad 1400 dzieci!

Więcej informacji o badaniach Zdrowej Klasy, aktualne raporty i poradnik ćwiczeń znaleźć można na naszym portalu www.takdlazdrowia.pl

 
Podziel się na Facebooku
Reklama
Reklama

Wyszukaj artykuł