Tak dla Zdrowia logo

Przyłącz się do kampanii!

Zdrowy Uczeń

KUMADE - Klub Karate Tradycyjnego

 

Bystry uczeń to zdrowy uczeń.

Wywiad z Anną Kulczyńską z Toruńskiego Klubu Karate Tradycyjnego „KUMADE”, Vice Mistrzynią Świata w Karate Tradycyjnym.

 

TDZ: Ile miała Pani lat, gdy odbyła Pani swój pierwszy prawdziwy trening Karate?

Ania Kulczyńska: Na pierwszy trening Karate poszłam nie mając jeszcze skończonych 8 lat. Nie było wówczas takiego komfortu trenowania jaki jest teraz w grupie rówieśników, tylko np. w mojej ponad 80 osobowej grupie, bo tak liczne były sekcje, trenowało ok. 10 dzieci i reszta dorosłych. Były to czasy rozwoju Karate w Polsce, kiedy sztuki walki trenował niemal każdy. W dzisiejszych czasach mamy możliwość trenowania w grupie rówieśników gdzie sekcje tworzone są w przedziałach wiekowych, np. jest grupa 4-5 latków, grupa młodzików 6-12 lat, grupa młodzieżowa 13-17 i grupa dorosłych.

TDZ: Kto zainspirował Panią do trenowania właśnie tej sztuki walki?

A.K: Do trenowania Sztuki Walki, jaką jest Karate Tradycyjne, zainspirował mnie sam trener Paweł Krzywański. Przyjaźniłam się z jego córką, tak jest do dziś. Razem poszłyśmy na pierwszy trening i tak już zostało. Mój trener też był zawodnikiem rangi światowej, co oczywiście mi imponowało, a pierwsze obozy, wyjazdy na zawody upewniły mnie o dobrym wyborze. Miałam myślę na tyle szczęścia, że trafiłam do odpowiedniej Szkoły Karate, a mój trener był moim sąsiadem z klatki z bloku, w którym mieszkałam w Łodzi.

Więcej…

 

Pierwszoklasista idzie do szkoły

Jeszcze niedawno uczyłaś swoje dziecko wiązać buty a tu za kilka dni masz je posłać do szkoły. Pierwszy dzień w szkole, często pamiętamy do końca życia, warto więc sprawić aby nasze dziecko kojarzyło go pozytywnie. Dla jednych brzdąców będzie to ważny dzień pełen fascynujących przygód, dla innych ogromny stres związany z nowym otoczeniem i osobami. Dla każdego malucha, będzie to inne doznanie, jest jednak kilka kwestii które pomogą mu przebrnąć przez pierwsze trudy nauki szkolnej.

Przygotuj dziecko!

Przede wszystkim powiedz dziecku, że idzie do szkoły. Niech wie o tym na kilka miesięcy przed 1 września. Jeśli ma starsze rodzeństwo, nie będzie to dla niego nowość i raczej będzie się cieszyło, że jest już na tyle duże, by uczęszczać do szkoły. Jeśli natomiast nasze dziecko jest jedynakiem, musimy go przygotować do samego pojęcia „szkoła”. Należy mu wyjaśnić, czym różni się od przedszkola, lecz nigdy nie wolno straszyć, że to koniec czasu słodkiego dzieciństwa.

Więcej…

 

Logopedia na co dzień, cz. III

Mowa nie jest czynnością wrodzoną. Uczymy się jej od innych ludzi, najczęściej od naszych najbliższych. Obserwując dziecko, u którego aparat artykulacyjny dopiero się rozwija, można zaobserwować, ile wysiłku musi włożyć w to, co chce powiedzieć. Tym ciężej jest nauczyć się mówić dziecku niepełnosprawnemu, gdyż kształtowanie się i rozwój mowy u dzieci upośledzonych umysłowo jest zwykle opóźniony, w porównaniu z dziećmi w normie rozwojowej. O problemach logopedycznych dzieci niepełnosprawnych rozmawiamy z Panią Marceliną Przeździęk – pedagogiem specjalnym i logopedą z DPP – Doradztwa psychologiczno-pedagogicznego w Warszawie.

Więcej…

 

Samodzielna kontrola rozwoju kończyn dolnych Twojego dziecka

Sprawdź samodzielnie, czy Twoje dziecko ma prawidłowo ustawione kolana!

Uwaga!

Do drugiego roku życia u wielu dzieci obserwuje się wygięcie nóżek w kształcie litery „O” (ustawienie szpotawe).

Jeżeli szpotawe ustawienie nóżek nie zanika, bądź dziecko utyka albo skarży się na ból nóg, udaj się z nim do lekarza ortopedy.

Pomiędzy drugim a trzecim rokiem życia u dzieci ukształtowanie szpotawe kolan przechodzi w koślawe ustawienie, które powinno zaniknąć około 7 roku życia. Jeżeli dziecko ma szpotawe lub koślawe kolana, koślawość nie zmniejsza się lub pogłębia, udaj się z nim do lekarza ortopedy.

Więcej…

 
Podziel się na Facebooku
Wyszukaj artykuł
Partnerzy
sln_366x100.jpg