Tak dla Zdrowia logo

Aktualności

Trwa akcja darmowych badań USG piersi dla 1000 kobiet w Polsce

Do 31 października 2020 roku trwa akcja 1000 bezpłatnych badań USG piersi dla kobiet z różnych regionów Polski. Organizowane przez Fundację OnkoCafe przy wsparciu Fundacji Philips badania są dostępne dla pań, które posiadają skierowanie na USG piersi, ale czas oczekiwania na jego realizację w dostępnych placówkach ochrony zdrowia jest w ich przypadku zbyt długi.

Dla kogo badanie

Do bezpłatnego badania USG piersi są kwalifikowane panie, które posiadają skierowanie na badanie USG piersi, a u których czas oczekiwania na diagnostykę w dostępnym punkcie opieki zdrowotnej jest zbyt długi. Warunkiem skorzystania z badania jest deklaracja możliwości samodzielnego dotarcia do jednej z uczestniczących w programie placówek ochrony zdrowia.

Po skontaktowaniu się z Fundacją OnkoCafe pod numerem telefonu: +48 537 888 789 lub e-mailowo pod adresem: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. i zakwalifikowaniu na USG piersi panie otrzymają unikalny kod, uprawniający do realizacji badania diagnostycznego w jednym z uczestniczących w programie ośrodków. Wolne miejsca na USG piersi są wciąż dostępne w poniższych placówkach:

  1. Centrum Ultrasonograficznej Diagnostyki s.c. ul. Wolności 262/206, Zabrze
  2. Prywatna Specjalistyczna Praktyka Lekarska dr n. med. Marek Rojek ul. 3-go maja 24, Sosnowiec
  3. Centrum Medyczne Dobra ul. Poziomkowa 5B, Dobra
  4. Diagnosis Centrum Medyczne ul. Planetarna 15/3, Zalasewo
  5. Galen ul. Grodzka 53, Krosno
  6. Galen ul.Warneńczyka 111, Rzeszów
  7. AK Medical Pracownia USG ul. Mohna 52/54, Toruń
  8. Gabinet Lekarski Sylwia Gieletucha – Rosiak ul. Getta Żydowksiego 34, Zduńska Wola
  9. Top Medical Sp. z o.o. ul. Zana 29, Lublin

Akcja w różnych regionach Polski

W różnych regionach Polski wyłoniono ośrodki medyczne, zatrudniające wysokiej klasy specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w zakresie diagnostyki USG piersi i dysponujące nowoczesnym sprzętem diagnostycznym. Jak podkreślają organizatorzy kampanii BreastFit, w diagnostyce istotna jest nie tylko możliwość wykonania badania, ale także jego jakość. Nowoczesny sprzęt pozwala wykryć najmniejsze nawet nieprawidłowości – często na etapie, kiedy schorzenie jest w pełni wyleczalne, a zastosowana terapia jest możliwie najmniej inwazyjna. W informacjach kierowanych do pacjentek Fundacja OnkoCafe podkreśla: nie warto zwlekać z badaniem, to się po prostu nie opłaca! Przedstawicielom fundacji wtórują eksperci:

– Największe szanse na wyleczenie, sięgające 90 procent, mają te pacjentki, u których choroba została zdiagnozowana w pierwszym jej stadium. Niestety, pandemia koronawirusa sprawiła, że sytuacja stała się trudna. Pacjentki, obawiając się zarażenia, nie zgłaszają się na badania, co dodatkowo oddala w czasie postawienie diagnozy i rozpoczęcie procesu leczenia. Warto zadbać o siebie – tym bardziej w tym wyjątkowym czasie – i skorzystać z możliwości wykonania badania USG piersi. Warto zrobić to dla siebie i swoich bliskich zachęca dr n. med. Agnieszka Jagiełło-Gruszweld z Narodowego Instytutu Onkologii-PIB im. Marii Skłodowskiej-Curie.

Wykluczone w regionach

Walka z regionalnym wykluczeniem zdrowotnym to główny cel tegorocznej odsłony kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”.

– Według szacunków ekspertów w niektórych regionach Polski czas oczekiwania na badanie USG piersi w ramach publicznej opieki zdrowotnej może wynosić nawet trzy-cztery miesiące. To sytuacja, która dodatkowo pogłębia istniejące nierówności w dostępie do świadczeń medycznych w Polsce. Nierówności te są szczególnie krzywdzące dla kobiet z obszarów wiejskich. Zwłaszcza w obliczu szacunków, które pokazują, że w blisko 30 procentach przypadków nowotwór piersi rozwinie się do postaci zaawansowanej, między innymi ze względu na spóźnioną czujność onkologiczną. Razem z Fundacją Philips postanowiliśmy temu zaradzić – mówi Anna Kupiecka, prezes Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej.

Wyjątkowa kampania

Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”, wspierana przez firmę Novartis Oncology, wystartowała w 2015 roku z inicjatywy Fundacji Onkocafe – Razem Lepiej. Akcja prowadzona jest cyklicznie od 2016 roku. Jej celem jest zachęcanie do systematycznych badań i edukacja na temat profilaktyki raka piersi oraz choroby na każdym jej etapie – także, gdy przybierze ona postać zaawansowaną. Projekt skierowany jest zarówno do kobiet, jak i do towarzyszących kobietom mężczyzn. Kampania ma zachęcić panów do włączenia się w profilaktykę raka piersi, ale również zwiększyć świadomość wagi wsparcia kobiety przez bliskiego jej mężczyznę.

W ramach tegorocznej, piątej odsłony BreastFit, Fundacja OnkoCafe przy wsparciu Fundacji Philips umożliwi wykonanie bezpłatnego USG piersi kobietom posiadającym utrudniony dostęp do tego badania diagnostycznego. Szczegóły akcji są dostępne pod adresem: http://breastfit.onkocafe.pl/1000-x-usg/

Więcej informacji o kampanii BreastFit jest dostępnych na stronie http://breastfit.onkocafe.pl/.

 
Podziel się na Facebooku
Reklama
Reklama

Wyszukaj artykuł
Partnerzy
optyk21_240_160.jpg