Tak dla Zdrowia logo

Aktualności

Tak dla cyfryzacji seniorów

Ankieta: Czy seniorzy zwracają uwagę na pochodzenie produktów?

Seniorzy są bardzo świadomymi ludźmi i zwracają uwagę na pochodzenie produktów. Większość w swoich wyborach chętnie kieruje się patriotyzmem, bardziej jak jakością produktów. Wielu seniorów ze względu na swoje zdrowie wybiera żywność eko, bio, bez zbędnych dodatków, pochodzącą z dobrych farm i bardzo dużym plusem jest jeśli produkt pochodzi z Polski. Seniorzy woleliby wybrać produkt polski, jeszcze lepiej regionalny, zamiast tego samego produktu sprowadzonego z zagranicy.

Sytuację zmieniła inflacja i kryzys. Dane z rynku świadczą o tym, że szybciej zmieniamy preferencje zakupowe. Nigdy nie było kokosowo dla wszystkich, ale na pewno było stabilniej. Nie było gier rynkowych, sztucznego zarządzania popytem, nakręcania mas, manipulacji danymi, czy "braków" w magazynie i towarów "spod lady", nie było tylu spekulacji, cen energii, które przysparzają o zawał i ograniczeń w produkcji towarów energochłonnych.

Wiele starszych osób zaczęło zwracać uwagę na cenę i dostępność produktu, bardziej niż na wsparcie polskich firm - o czym świadczą wyniki, dane makro i mikroekonomiczne oraz ankiety przeprowadzone na wybranej grupie 15 seniorów dla weryfikacji tezy. 10 na 15 odpowiedziało, że nie zwracają uwagi na pochodzenie produktu, ale na promocje. Tylko 5 seniorów jest zainteresowanych pochodzeniem produktu, który planują kupić i lojalnie dokonują wyboru na podstawie kodu i danych producenta.

Może to również wynikać z coraz większej odporności na manipulacje producentów odnośnie pochodzenia produktu, czy udziału własności samego producenta. Rozumiemy coraz częściej, że gospodarka i pieniądz rządzą się prawami rynku, nie granicami. Ogromny wpływ mają również coraz większe kompetencje i umiejętności cyfrowe - seniorzy mają coraz większy dostęp do informacji porównawczych w Internecie, weryfikują prawdę i coraz trudniej jest ich oszukać. Na szczęście ♥

 
Podziel się na Facebooku
Reklama

Wyszukaj artykuł
Partnerzy
optyk21_240_160.jpg