Tak dla Zdrowia logo

Aktualności

Podaj dalej dobro!

Magiczne zdrowie niech każdy się dowie, że ma tę moc!

Każdy ma moc, aby zmieniać świat na lepsze! Coraz trudniej jest być optymistą i odnajdywać życzliwość oraz pozytywne strony życia, kiedy z każdej strony bombardują nas negatywne informacje. Wszystko to nie sprzyja empatii i życzliwości wzajemnej: hejt, mowa nienawiści, skrajny egoizm, nastawienie na jednostkę nie zespół, czy rodzinę, maksymalizacja oczekiwań, minimalizacja nakładów pracy, uporczywe, wielogodzinne scrollowanie wiadomości.

 

Doomsurfing, inaczej zwany też doomscrollingiem, to nawyk, który podobnie jak uzależnienie od telefonu albo siecioholizm (nadużywanie Internetu), źle wpływa na naszą kondycję psychiczną. Pojęcie jest dość nowe, powstało w 2018 roku, i oznacza obsesyjne wyszukiwanie i przeglądanie negatywnych i przygnębiających wiadomości. Samo zjawisko jest już znane, porównywane do syndromu „wrednego świata”, występującego w latach 70. XX w., kiedy chodziło o przeświadczenie ludzi, że żyją w miejscu bardziej niebezpiecznym, niż jest ono w rzeczywistości.

Zabieganie, brak czasu, empatii, przeciążenie stresem pogłębia to poczucie i jeszcze bardziej zmniejsza współczucie i optymistyczne podejście do przyszłości. Zamiast zaangażowania społecznego, tworzenia dobrych i pozytywnych relacji, pojawia się w nas obojętność, agresja, chęć ucieczki lub walki o wszystko. Nie chcemy być lepsi od innych, egoistycznie postrzegamy świat i innych ludzi, nastawiając się tylko na przetrwanie. Jak zatem odnaleźć dobro w rozpędzonym świecie skoro pozytywne wieści ze świata nie klikają tak skutecznie, jak te negatywne, kontrowersyjne i szokujące?

Wykorzystaj magię dobra! Każde czasy stawiają przed nami inne wyzwania. Najważniejsze, by je adoptować pod siebie i dla siebie, a nie odwrotnie. Coraz częściej mówi się o szkodliwym wpływie Internetu na społeczeństwo. Trudno temu jednoznacznie zaprzeczyć – jest w nim masa hejtu, elementów uzależniających, takiej bajkowości, do której instynktownie ciągniemy i która wypełnia nam głowę, zastępując problemy rzeczywiste wirtualnymi. Ale mimo powszechnej opinii, zaraz obok znajdzie się również mnóstwo dobra w postaci pięknych i wartościowych inicjatyw i ludzi, którzy chcą to dobro nieść szeroko w świat. To od nas zależy, na jakich treściach się skupimy! My, czy nasi bliscy, zwłaszcza dzieci.

Coraz szybciej rośnie liczba twórców internetowych, którzy chcą skupiać się na pozytywnych i edukacyjnych treściach. Przykładem takiego podejścia jest twórczość Iluzjonisty Y. Młodego człowieka, który od jakiegoś czasu stał się najpopularniejszym iluzjonistą młodego pokolenia. Półfinalista programu Mam Talent w 2012, rok później założył swój własny kanał na YouTubie, na którym obecnie skupia 950 tysięcy stałych widzów. Łącznie na wszystkich prowadzonych przez siebie mediach społecznościowych zrzesza ponad 2 miliony obserwujących.

Jest wyjątkową postacią - oprócz widowiskowej magii, która zaimponowała największym gwiazdom (m.in. DJ Tiesto, Robertowi Lewandowskiemu, Mikowi Tysonowi), pokazuje najprostszy i najbardziej ludzki rodzaj magii – dobro. Zachęca do dobrych uczynków wobec obcych osób, do empatii i życzliwości, pokazując, że nawet najmniejsza życzliwość – jak kupienie butelki wody potrzebującemu, ulubionego napoju obsługującej nas kelnerce, potrafią wywołać uśmiech i zmienić nastawienie na cały dzień. Kiedy sami zaczniemy tak się zachowywać, zauważymy również takie zachowania u innych.

Świat tworzymy my sami. I właśnie dlatego jego społeczność stale się rozrasta. Podaj dalej dobro! Autentyczna wdzięczność niesie ze sobą niesamowitą moc. Wyrażona we właściwy sposób i odpowiednio przyjęta przynosi dawkę pozytywnej energii. Pomagając innym zyskujemy świadomość, że robimy coś dobrego, co daje nam radość i dostarcza dobrą energię.

luzjonista Y (czyt. Igrek) to prawdziwa Osobowość Tak dla zdrowia - Magik Gwiazd, nowoczesny iluzjonista, mentalista, autor książki "13 kroków by stać się magicznym". Twórca i prowadzący popularny program Magia Y w telewizji TVN, w którym oczarowywał Gwiazdy show-biznesu. Influencer. Projektant 6 autorskich luksusowych talii kart, tworząc największy crowdfunding w historii polski. PR menadżer największych korporacji (np. Coca Cola), instytucji i urzędów. Na wszystkich prowadzonych przez siebie mediach społecznościowych zrzesza ponad 3 miliony obserwujących. Prowadzi największy w Polsce kanał na YouTube o tematyce Iluzjonistycznej. MK

 
Podziel się na Facebooku
Reklama

Wyszukaj artykuł
Partnerzy
logo_baron_366x100.jpg