Profilaktyka grypy w domu - informacje dla rodziców i uczniówInformacje dla rodziców: Należy: • obserwować domowników wykazujących objawy grypopodobne. W przypadku wystąpienia objawów u domowników należy skontaktować się z lekarzem rodzinnym i pozostać w domu;
Profilaktyka grypy w szkole - informacje dla pracowników szkółSzkoła jest miejscem, w którym uczniowie przebywają w bliskiej odległości, dlatego choroby szerzące się drogą kropelkową, mogą przenosić się szczególnie łatwo. Chorzy uczniowie mogą też stanowić źródło zakażenia dla członków swoich rodzin oraz innych osób, z którymi kontaktują się w życiu codziennym. Skuteczność zapobiegania szerzeniu się zakażeń wirusem grypy wśród uczniów zależy w dużym stopniu od dobrej współpracy środowiska szkolnego z rodzicami oraz z dziećmi i młodzieżą. Koordynatorami tych działań powinni być dyrektorzy szkół, którzy współdziałają w tym zakresie z lokalną służbą zdrowia, stacją sanitarno- epidemiologiczną, szkolną pielęgniarką. Informacje dla pracowników szkół:
Nie krzyw(dź) dzieckaWady postawy u dzieci w wieku wczesnoszkolnym są niestety coraz częstsze. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest brak wiedzy rodziców na temat odpowiednich działań profilaktycznych. Dorośli często nawet nie dostrzegają, że ich dziecko ma kłopoty z kręgosłupem. Tymczasem, utrwalanie przez małego człowieka nieprawidłowych nawyków, może pociągnąć za sobą poważne konsekwencje.
Prawidłową postawę ciała zapewnia harmonijne ułożenie jego poszczególnych elementów: głowy, kręgosłupa, klatki piersiowej, miednicy i kończyn. Jednak największy wpływ na naszą postawę ma kształt kręgosłupa. Prawidłowo ukształtowany kręgosłup dorosłego człowieka ma, patrząc z boku, fizjologiczne wygięcia: do przodu – zwane lordozami (lordoza szyjna i lordoza lędźwiowa) oraz do tyłu – w odcinku piersiowym (kifoza piersiowa). Patrząc z tyłu, kręgosłup powinien być prosty. Zdrowy kręgosłup nie powinien również posiadać wygięć bocznych.
Wzrok dziecka w pierwszych 6 latach życiaW pierwszych 6 latach życia następuje stopniowy rozwój oka i wszystkich funkcji wzrokowych ( w tym koordynacji pracy oka z funkcją mózgu). ● Zaraz po urodzeniu noworodek posiada ograniczona zdolność widzenia. Ostrość i kontrast widzenia oraz zdolność rozróżniania kolorów są jeszcze słabo wykształcone. Dziecko reaguje na źródła światła i potrafi wzrokiem śledzić obiekty w linii poziomej.
Zalecenia dotyczące zdrowego stylu życia wpływające na umacnianie zdrowia dziecka1. Odpowiedni ubiór 1. Odpowiedni ubiór Dzieci i młodzież powinny ubierać się odpowiednio do pogody, tak by organizm nie przegrzewał się i nie pocił podczas wysokich temperatur na zewnątrz i wewnątrz pomieszczeń np. w domu, w szkole i innych. Nie należy również pozwolić na to, by organizm został wyziębiony podczas niskich temperatur i niekorzystnej aury. Należy zadbać o odpowiedni ubiór ze szczególnym zwróceniem uwagi na okrycie głowy, okrycie tułowia (okolice nerek), a także na ciepłe i nieprzemakalne obuwie.
Samodzielna kontrola rozwoju kończyn dolnych Twojego dzieckaSprawdź samodzielnie, czy Twoje dziecko ma prawidłowo ustawione kolana!Uwaga! Do drugiego roku życia u wielu dzieci obserwuje się wygięcie nóżek w kształcie litery „O” (ustawienie szpotawe). Jeżeli szpotawe ustawienie nóżek nie zanika, bądź dziecko utyka albo skarży się na ból nóg, udaj się z nim do lekarza ortopedy.
Pomiędzy drugim a trzecim rokiem życia u dzieci ukształtowanie szpotawe kolan przechodzi w koślawe ustawienie, które powinno zaniknąć około 7 roku życia. Jeżeli dziecko ma szpotawe lub koślawe kolana, koślawość nie zmniejsza się lub pogłębia, udaj się z nim do lekarza ortopedy.
Przedszkolaki w AptecePrzedszkolaki odwiedzają Aptekę w Chełmnie ul. Młyńska 7 Zwiedzały recepturę, gdzie oglądały jak sporządza się leki recepturowe. |