Tak dla Zdrowia logo

Przyłącz się do kampanii!

Aleksandrów Kujawski - SP 1

Program Zdrowa Klasa obejmuje swoim zasięgiem coraz większą liczbę szkół oraz dzieci. W maju z bezpłatnych badań przesiewowych wzroku oraz postawy skorzystali uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 w Aleksandrowie Kujawskim .

Zapraszamy do zapoznania się z raportem.

Badanie ostrości wzroku pomaga ocenić stopień uszkodzenia wzroku. Jej obniżenie jest niezaprzeczalną przyczyną do szukania źródła choroby. Test ostrości wypadł poniżej normy u 16 % przebadanych uczniów. Grupa ta powinna zgłosić się do lekarza okulisty by ocenić przyczynę i postawić ostateczną diagnozę. Rodzice powinni zadbać o to, aby dzieci jak najszybciej rozpoczęły leczenie. We wczesnym wieku wady refrakcji można stosunkowo łatwo i szybko skorygować. Zachowanie zdrowego rozsądku i przeprowadzenie badań profilaktycznych zapobiega wystąpieniu problemów w przyszłości.

Okazuje się, że nawet do 85 % obecnego społeczeństwa miało, ma lub będzie miało problemy z kręgosłupem. Sporym problemem jest wczesne wykrywanie i pomiar tego, co dzieje się z dzieckiem. Bardzo często rodzice nie potrafią zaobserwować i wychwycić niepokojących zmian w postawie ich dzieci od samego początku. Leczenie wad kręgosłupa jest długotrwałe i przeprowadza się je na wielu płaszczyznach.
17 % dzieci z SP 1 w Aleksandrowie Kuj. ma prawidłową postawę.  Pozostała część uczniów otrzymała wskazanie korektywy.  Po przeprowadzeniu badań profilaktycznych dotyczących wad postawy i wykryciu zaburzeń w postawie, dziecko powinno zostać objęte ćwiczeniami korekcyjnymi a w szczególnych wypadkach fachową opieką lekarską.


Dzieci ze skierowaniem na ćwiczenia korekcyjne otrzymały od Fundacji Tak Dla Zdrowia bezpłatne poradniki ćwiczeń korekcyjnych na płytach CD.

Wszystkie dzieci biorące udział w badaniu otrzymały od firmy CPP Toruń – Pacific Sp. z o. o. zdrowe batoniki Nestle Musli, zawierające naturalne składniki.

 

Wyniki badań poszczególnych klas (badanie wzroku):

Wyniki badań poszczególnych klas (badanie postawy):

 

Raport w pliku PDF

 


 

prace-kl.-2a-01.jpgprace-kl.-2a-02.jpgprace-kl.-2a-03.jpgprace-kl.-2a-04.jpgprace-kl.-2a-05.jpg

prace-kl.-2B-01.jpgprace-kl.-2B-02.jpgprace-kl.-2B-03.jpgprace-kl.-2B-04.jpgprace-kl.-2B-05.jpg

prace-kl.-2C-01.jpgprace-kl.-2C-02.jpgprace-kl.-2C-03.jpgprace-kl.-2C-04.jpg

DSC03282.jpgDSC03286.jpgDSC03287.jpgDSC03302.jpgDSC03303.jpgDSC03304.jpgDSC03305.jpgklasa-II-A-(10).jpgklasa-II-A-(11).jpgklasa-II-A-(12).jpgklasa-II-A-(13).jpgklasa-II-A-(15).jpgklasa-II-A-(16).jpgklasa-II-A-(18).jpgklasa-II-A-(19).jpgklasa-II-A-(9).jpgklasa-II-B-(1).jpgklasa-II-B-(11).jpgklasa-II-B-(12).jpgklasa-II-B-(13).jpgklasa-II-B-(2).jpgklasa-II-B-(3).jpgklasa-II-B-(4).jpgklasa-II-B-(5).jpgklasa-II-B-(6).jpgklasa-II-B-(7).jpgklasa-II-B-(8).jpgklasa-II-B-(9).jpgklasa-II-B.jpgklasa-II-C-(1).jpgklasa-II-C-(10).jpgklasa-II-C-(2).jpgklasa-II-C-(6).jpgklasa-II-C-(7).jpgklasa-II-C-(8).jpgklasa-II-C-(9).jpg

 
Podziel się na Facebooku
Wyszukaj artykuł
Partnerzy
logo_baron_366x100.jpg