Tak dla Zdrowia logo

STOP depresji u dzieci

STOP depresji u dzieci. Czy powinniśmy rozmawiać z wnukami o sprawach dorosłych?

Zdarza się, że w codziennym życiu dorosłych oprócz radosnych chwil i wydarzeń mają miejsce trudne sytuacje i momenty np. śmierć kogoś bliskiego, rozwód rodziców. Często obserwatorami zaistniałych sytuacji są również dzieci, które aby zaspokoić swoją ciekawość zadają mnóstwo pytań. Zastanówmy się czy odpowiadanie na wszystkie jest właściwe.

Więcej…

 

Łączymy pokolenia - jak pomóc wnukowi osiągnąć sukces

Łączymy pokolenia. Talent czy ciężka praca – czyli co tak naprawdę przekłada się na sukces naszego wnuka w szkole, a potem w całym życiu ♥

W szkole często słyszeliśmy, że Kasia ma na przykład talent do języków obcych, a Maciej na pewno ma talent do przedmiotów ścisłych, ponieważ przy małym wysiłku wszystko im łatwo wychodzi. Nazywamy ich małymi geniuszami, mistrzami, złotymi dziećmi, szczęściarzami skazanymi na sukces. Jednak nawet najlepszy talent odpowiednio nie pielęgnowany i prowadzony potrafi się spalić. I tu ogromna rola dziadków, bo łatwiej jest z dystansu wieku i doświadczenia ocenić predyspozycje dziecka.

 

Więcej…

 

Terapia ogrodem - zbierz plony serotoniny

Terapia naturą – zbierz plony serotoniny

Pielęgnowanie roślin w ogrodzie może dać wiele korzyści i satysfakcji, więc czy planujemy posadzić parę truskawek do przetworów, czy postanowiliśmy sobie stworzyć kwietny azyl w ogrodzie, po skończonej pracy będziemy czuli ogromną radość z wysiłku jaki włożyliśmy i że dzięki nam urosło nowe życie i teraz zbieramy jego plony. Hortiterapia to nic innego jak terapia ogrodem.

Więcej…

 

Tu można marzyć! Idealne wakacje

Najciekawsze miejsca w Europie dla seniorów i wspólnych wypraw z wnukami

Sytuacja ekonomiczna nie jest lekka, wręcz trudna. Wiele osób zrezygnuje z wakacji za granicą, niektórzy po prostu zostaną u siebie, inni pomogą dzieciom w organizacji czasu wnuków. Trzymamy kciuki, aby każdy był w tym co robi szczęśliwy. A jeśli znajdziecie wolną chwilkę zapraszamy w podróż po krainach zaproponowanych przez Kasię Wróblewską, które wspólnie odwiedziła z babcią. Planowanie na szczęście nic nie kosztuje, a przeniesienie siebie samego w stan marzeń może pomóc.

 

Więcej…

 

Kampania fundacji: Przyszłość! Nie starość.

Przyszłość! Nie starość.

Gospodarka senioralna i polityka senioralna w Polsce to temat raczkujący, bo trudny i szeroki jak ocean, aczkolwiek coraz istotniejszy, a przyspieszenie nastąpiło dzięki negatywnym zjawiskom: pandemii, zagrożeniu życia wojną i kryzysowi gospodarczemu (inflacji, braku surowców), które najbardziej dotknęły osoby 65 plus. Jest wielowymiarowy i dotyczy wszystkich aspektów życia każdego z nas docelowo, zarówno zdrowia, jak i jakości życia, transformacji cyfrowej, ekologicznej, stylu życia i prognozowania tego, co będzie.

Trudno przewidzieć wszystko, ale i więcej problemów wyprzedzimy, tym spokojniejsza będzie przyszłość. Tego typu myślenie nazywa się proaktywnością. Pamiętam jak w 2005 roku pisałam pracę magisterską o prawach dzieci uchodźców w przekonaniu, że niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego co stanie się za chwilę trudnością – zachowanie tożsamości, połączenie kultur, asymilacja, bądź wyobcowanie dzieci. Jestem przekonana, że temat seniorów jest równie perspektywiczny, bo lepiej nim zarządzać, jak radzić sobie z kataklizmem.

Proaktywna postawa myślenia o tym co będzie, ma na celu zmianę przyszłości, tak by pasowała jak najbardziej do naszych możliwości i rozwiązań, przygotowując na wyzwania, których na pewno nie będzie brakować. Szerokie spojrzenie, dokładna analiza danych, wszechstronność i logika, decydują w znacznym stopniu o tym jak sobie poradzimy z przyszłymi wydarzeniami. Definiuje się 4 sposoby radzenia sobie z przyszłością: strusia (bierna = nie robię nic, dopóki nie zajdą zmiany), strażaka (reaktywna = gaszę pożar kiedy już się pojawi, w wielu przypadkach kiedy jest już za późno by cokolwiek uratować), ubezpieczyciela (zaplanowane działania = stara się zapobiec temu, co się może wydarzyć i w razie wystąpienia zapewnia, że przynajmniej nie wszystko zostanie stracone) i konspiratora (proaktywna = spiskując, przewiduje co się może wydarzyć i tak przekierować sprawy, by zadziały się po ich myśli). Tylko od nas zależy, którą drogę wybierzemy. Bez manipulowania faktami i danymi.

Żyjemy coraz dłużej, trudno zakładać, że podczas 100 lat życia będziemy tylko szczęśliwi i bezpieczni. Lepiej wyciągnąć wnioski z przeszłości, historii i doświadczenia pokoleń, i podjąć rękawicę, w poczuciu, że żaden dramat 7 lat chudych w życiu nie powinien warunkować całego życia. Warto połączyć dwie ostatnie postawy, innowacyjnie dbając o ułatwienie tego, co nieuchronnie nastąpi.

Nasza fundacja od 2008 roku zajmuje się tematem zdrowia, a tym samym wydłużeniem życia, w myśl zasady Przyszłość! Nie starość. Zwracamy uwagę na konieczność zmiany myślenia o tym, co nas czeka – z poczucia starzenia się na wydłużenie życia, czyli dążenie do przyszłości, nie starości. Prawda jest taka, że wszystkim nam zależy na tym, by żyć jak najdłużej, a współczesne osiągnięcia nauki, profilaktyka i rozsądek absolutnie na to pozwalają. Wierzymy w jedność pokoleń i konieczność współpracy międzypokoleniowej – ucząc się od siebie nawzajem, wspieramy lepszą przyszłość.

MK

 

Łączymy pokolenia - amulety na szczęście :)

Amulety na szczęście - czyli w co wierzymy od pokoleń

Ludzie już od najdawniejszych czasów wierzyli, że pewne przedmioty mogą przynosić szczęście. Dużo z nich swoją magiczną moc zachowało po dzisiejszy dzień. Oto lista najpopularniejszych według seniorów:

Więcej…

 

ANKIETA: Pytamy seniorów

ANKIETA: Czy seniorzy zwracają uwagę na pochodzenie produktów?

Seniorzy są bardzo świadomymi ludźmi, coraz częściej zwracają oni uwagę na pochodzenie produktów. Wielu seniorów ze względu na swoje zdrowie wybiera żywność eko, bio, bez zbędnych dodatków, pochodzącą z dobrych farm. Seniorzy często są patriotami i wolą wybrać produkt polski, zamiast tego samego produktu, ale sprowadzonego z zagranicy. Mimo dużej ilości seniorów zwracających uwagę na pochodzenie produktu, wielu z nich tej uwagi na to nie zwraca, o czym świadczą wyniki ankiety przeprowadzonej na 15 seniorach. Ponad połowa, 10 na 15 odpowiedziało, że nie zwracają uwagi. Tylko 5 seniorów jest zainteresowanych pochodzeniem produktu, który planują kupić.

Dagmara Gacek, studentka psychologii na WSB

 
Podziel się na Facebooku
Reklama

Wyszukaj artykuł